Tuesday, November 16, 2010

16 November 2010

aku sorang jk d bilit malam tok.....entah kenak hati aku tiba2 terasa sayu......entah kenak, aku terasa keseorangan......begitu asing d bumi Tuhan......aku terasa mok nangis...entah...aku x tauk....hati aku terlampau sayu.......

tiba2 terkenang segala dugaan yang terjadi dalam hidup.....n tiba2 juak aku rasa hilang kekuatan....kaki terasa lemah mok melangkah......aku merasakan seolah2 aku xmampu menghadapi semua tok gk.....aku berfikir sejenak, munla aku xmampu, xmgkin aku sampey ke tahap tok.....xmgkin aku mampu berjalan sejauh tok.....sudah 22 tahun ku hidup d bumi Allah.......aku beristigfar...dan mencari kekuatan hati.......aok,Allah sentiasa bersama aku.......

aku merenung kembali perjalanan hidup aku......dari aku lahir n nktok, dah 22 tahun aku bernyawa d bumi Allah.....dalam 22 tahun ya, byk dh yg aku lalui.....ada suka n duka nya...pahit n manisnya......bila aku ngga adik ku turun sekolah, teringt aku aku gk kecik dolok.....hmm,rndunya aku.....andai dpt ku putar waktu.......ingin ku jd kanak2 balit.....hidup yang sentiasa gembira.....hmm, namun semua nya xmgkin terjadi......aok, hidup mesti d teruskan......

bila ku dah remaja tok, byk dugaan yang dtg......suka dan duka dalam kehidupan....bila ku suka, aku tersenyum dan tetak.....tapi bila suka bertukar duka, aku merintih.......aku jadi lemah......masyaAllah, kadang2 aku bna2 rasa hilang kekuatan.....terasa jiwa aku kosong......lemah...... terasa dugaan yang datang sik dapat di pikul di atas bahu tok...ya Allah, bantulah aku......

bila aku sedih, aku terasa betapa kerdilnya aku di bumi Tuhan.....aku nangis merintih.......kadang2 terasa ingin lari dari semua tok...tapi ke cney??cney tempat yang ku boleh lari dan hilangkan semua masalh tok??xda tempat yang boleh ku lari...kecuali aku berhadapan dan berharap agar segala dugaan tok akan menjadi kebahagiaan.......insyaAllah.......

terkenang juak pemergian seorang sahabat yang rapat.......n nya sama umo ngan aku.....sama tahun lahir ngan aku......aku terfikir sejenak, betapa singkat hidup kita d dunia tok....ajal tidak mengenal usia........aku terfikir,kan lamak ka lagi aku d dunia tok?sempatkah aku membahagiakan kedua ibu bapa n adik beradik ku??aku beristigfar......hanya Allah yang mengetahui segalanya........buat arwah, semoga tenang d alam sana.....al-fatihah buat arwah......

astagfirullah.....jauh dah aku berfikir......jauh dh aku terkenang...apa2 pun yang terjadi dlm hidup, segalanya mesti d teruskan.......n aku ingin menjadi yang terbaik dari sebelum tok...ingin menyelesaikan segala yang belum selesai sebelum tok.....insyaAllah.....mudahan Allah permudahkan......n saat tok aku terasa ingin ke alam mimpi...tp, air mata lebih dolok gugok ke pipi........=((

No comments:

Post a Comment